ماموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) یادی از محله «نیزه» مشهد و نیزار‌های گمشده‌اش رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده
سرخط خبرها

شهید عارف الحسینی، فرزند عزیز امام خمینی(ره) است

  • کد خبر: ۱۷۸۴۸۱
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
شهید عارف الحسینی، فرزند عزیز امام خمینی(ره) است
مدیر موسسه مصاف گفت: پاکستان دومین کشور بزرگ شیعه است و ظرفیت عظیم فرهنگی و اقتصادی در این کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کنیم. 

به گزارش شهرآرانیوز، علی اکبر رائفی پور، مدیر موسسه مصاف در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت رهبر شیعیان پاکستان، شهید علامه عارف حسین الحسینی که شامگاه امشب در تالار شهر مشهد برگزار شد گفت: امیدوارم این مراسمات زمینه‌ای باشد برای اینکه گمشده‌های هویتی و دینی خود را بیابیم. به عنوان مثال زبان فارسی جزوی از هویت ایرانی است و نزدیک به ۷۰درصد کلمات ما و زبان اردو مشترک است. در سرود ملی پاکستان جز یک بخش کوچک، یک کلمه که ما متوجه آن نشویم در این سرود وجود ندارد.  

رائفی پور اظهار کرد: هجمه رسانه‌ای دشمن درباره معرفی ایران و انقلاب اسلامی به سایر کشور‌ها به قدری زیاد است که خیلی از کشور‌ها هنوز با آداب دینی و رفتاری ما آشنا نیستند در حالیکه اگر آشنا شوند این نگاه هم تغییر خواهد کرد و علاقمند می‌شوند. صداوسیمای ملی هم در این خصوص کار قابل توجهی انجام نداده است.  

وی گفت: پاکستان دومین کشور بزرگ شیعه لست و ۵۰میلیون شیعه دارد. ظرفیت عظیمی در این کشور وجود دارد و ۷۵درصد از مردم پاکستان به انقلاب اسلامی علاقه دارند در حالیکه در لبنان این عدد، ۳۵ درصد است. ۲۰درصد از جمعیت پاکستان فقط شیعه است و ۷۵درصد یعنی نیمی از مردم پاکستان علاقمند به انقلاب هستند.

وی به ظرفیت اقتصادی موجود در پاکستان نیز اشاره کرد و گفت: ۲۴۰میلیون نفر جمعیت پاکستان است، ولی مراودات اقتصادی ایران با این کشور، فقط ۲میلیارد دلار است. در حالیکه اقتصاد پاکستان، اقتصاد مکمل ایران است، ولی از این فرصت‌ها استفاده نشده است.  

وی با اشاره به حضور رزمنده‌های زینبیون در سوریه گفت: شجاعت آن‌ها باورنکردنی بود، ولی متاسفانه بیداری اسلامی در پاکستان توسط آمریکایی‌ها شناخته شد و کاری کردند که وهابی‌ها و داعش به این کشور وارد شوند و سلطه بر پاکستان یافتند. از جمعیت ۷۰درصدی پاکستان که علاقمند به شیعه بودند توسط ایران استفاده نشد تا اینکه دشمن در این کشور نفوذ کرده و آرام آرام از این جمعیت، تکفیری ساخته است.  

رائفی پور گفت: اولین کشوری که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت پاکستان بود و مردم هر دو کشور نگاه اشتباهی به پاکستان و ایران دارند. سینما نیز به خوبی به شناسایی پاکستان نپرداخته، در فیلم "روز صفر" تصویری اشتباه از مردم و فرهنگ این کشور پرداخته شده است.  

مسئول موسسه مصاف اظهار کرد: پاکستان یعنی کشوری که مردمش پاک هستند. ما نه تنها نسبت به کشور پاکستان شناخت مناسبی نداریم بلکه اشخاص و بزرگان این کشور از جمله اقبال لاهوری نمی‌شناسیم. پیش از آنکه اقبال، شاعر باشد یک اندیشمند دینی است. رهبر انقلاب در وصف اقبال لاهوری، از لفظ مرید استفاده می‌کنند.

رائفی پور در خصوص تاثیر انقلاب اسلامی ایران در کشور پاکستان و دیگر کشور‌ها گفت: شافعی‌هایی که در اندونزی و مالزی زندگی می‌کردند به واسطه انقلاب اسلامی، محب اهل بیت (ع) شدند. شیخ زکزاکی بعد از آشنایی با امام خمینی (ره) توانست جمعیت شیعه نیجریه را در کشور خود به ۲۴میلیون نفر برساند.

رائفی پور در بخشی از این همایش به معرفی شخصیت شهید علامه عارف حسین الحسینی پرداخت و به بیانات امام خمینی (ره) در مورد شهید و تفاوت اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی (ص)  اشاره کرد و افزود: بر اساس گفته‌های امام خمینی، اسلامی که به سیاست کاری نداشته باشد اسلام انگلیسی و اموی است. جلوی اباعبدالله در کربلا، یزیدی ایستاد که به هیچ عنوان اسلام را قبول نداشت در حالیکه به امام می‌گوید خروج از دین دارد. امام نسبت به شهادت عارف الحسینی نوک پیکان را به سمت حوزه‌های علمیه می‌گیرد و می‌گوید کم کاری حوزه‌های علمیه باعث شد حسین عزیز را از ما بگیرد.

وی تصویرسازی درست و حقیقی از شیعه و اسلام و انقلاب اسلامی ایران را در جهان ضعیف ارزیابی کرد و گفت: انقلاب اسلامی یک موج بود که ما برای اشاعه آن در دنیا هیچ کاری به صورت سیستمی نکردیم و اگر کار مثبتی هم انجام شده است فردی بوده نه سیستمی. امروز عصر رسانه‌های فردی است. در شبکه‌های اجتماعی باید در این مسیر محتوا تولید کرد. نهاد‌های فرهنگی و رسانه‌ای در کشور باید در مسیر روشنگری و معرفی انقلاب اسلامی گام بردارند و هزینه کنند. کشور مدیون شهدای مدافع حرم است که جان خود را برای حفظ امنیت ما فدا کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->